onsdag, mars 21, 2007

Tiden tickar på

Fortfarande inget resultat på uppsatsen...
Har ägnat dagen åt att läsa lite. Gav mig på att läsa min anteckningar från grundkursen i processrätt. Dom var rätt bra faktiskt. I jakten på anteckningarna så gick jag igenom allt material från juristutbildningen och kunde konstatera att det blivit en hel del. Efter en stunds rensning och uppsortering så är allt nu fint organiserat i tidskriftssamlare. Det känns bra. Jag gillar att ha ordning och reda på min grejer.
Vet inte om jag kommit så mycket längre i förståelsen om vad morgondagens tenta kommer handla om. Det känns inte så. Men jag har kommit på vad rättsdogmatisk innebär, ett steg i rätt riktning kan tyckas. Jag ger upp mitt pluggande nu. Känns inte som att det ger nått att läsa samma sak en gång till. Håll alla tummar och tår ni kan för mig imorron 9-14. För det kan behövas!

Inga kommentarer: