onsdag, mars 21, 2007

Ilskan har övergått i målmedvetenhet

Är fortfarande irriterad över att jag inte fått resultatet på min uppsats. Det skulle kännas väldigt skönt att veta. Men jag har nu, efter en sisådär timslång dusch, lugnat ner mig och insett att det är dumt att ödsla energi på saker man inte kan påverka. Det är en insikt som jag når ganska ofta, men som glöms bort lika snabbt. Men det är en rätt skön känsla när man väl kommer dit.
Solen skiner idag också. Kanske blir en prommenix sen, om jag hinner och orkar. Oavsett så blir det ju en promme bort till Handels framåt eftermiddagen, för ikväll ska det minglas med Linklaters. Skönt att koppla av från tentatankarna kvällen innan tentan.
Dagens mission är att komma underfund med hur min kära föreläsare Eric egentligen tänker. Vad kan tänkas vara viktigt imorron på tentan. Ska försöka hitta någon form av strategi. Panik och ångest hjälper inte nu, jag måste ju ta tentan, så nu gäller det bara att målmedvetet satsa! Det kan gå...

Inga kommentarer: