onsdag, mars 21, 2007

Förbannad

Igår väntade man ju på resultatet på den där uppsatsen. Men det kom aldrig. Nu på morgonen har resultatet för alla utom tolv lagts ut. Självklart är jag en av de tolv. Jag blir rent ut sagt förbannad. För det första tycker jag inte att man gör så, alla pluggar vi till samma tenta och ska väl göra det under samma förutsättningar eller? Alla som fått resulatet av sin uppsats har ju ett hum om vad läraren tycker om ens sätt att skriva och lite så. Men vi andra, vi vet inget alls.
Tilläggas bör att resultatet först var utlovat till förra tisdagen. Sen skjuts det upp mer och mer. Den här kursen är ett enda strul känns det som just nu. Hur ska vi kunna plugga till en tentan när knappt ens kursansvarig vet vad kursen handlar om. Nej, förbannad är ordet.
Det värsta är att jag har lärt mig en hel massa på den här kursen, föreläsningarna har varit väldigt givande. Men eftersom att gästföreläsarna dragit åt ett annat håll än vad kursansvarig tänkt sig så kommer ju tentan handla om något helt annat än vad vi faktiskt lärt oss på kursen. Och det är såååå dåligt. Och det kommer aldrig komma fram, för i kursen går ett gäng galningar som kommer få sina Ab oavsett, för dom pluggar dygnet runt och är lätt maniska. Så kursansvarig kommer nöjt kunna säga att hans kurs minsann var bra för titta nu, det finns ett gäng som fick Ab.
Sen finns det vi andra... Jag har nu officiell panik inför den här tentan. Vet inte vad jag ska göra faktiskt... Nya kurser suger!

Inga kommentarer: