tisdag, mars 20, 2007

Om det bara vore fredag...

Mitt liv skulle vara så mycket bättre ifall det var fredag. Då skulle ångesten vara borta, för efter en tenta finns ingen poäng med att ha ångest för då kan man inte göra så mycket åt saken. Värre är det nu. Jag sitter med en massa ångest hela tiden. Usch, vill bara bli av med skiten nu. Hela tentaupplägget känns jobbigt. Nymodigheter som att skriva tenta i en datasal, askonstigt ju. Man har ju vant sig med tentasalen på Viktoriagatan nu. Där är man trygg. Men datasalen känns inte alls speciellt trygg. Där har jag nog aldrig satt min fot.
Tog en prommenad tidigare, i vårsolen. Det var najs. Sen åt jag lite lunch, fiskbullar och ris. Sen sökte jag lite jobb för att dämpa min "jag-gör-inget-när-jag-verkligen-borde-plugga"-ångest. Det kändes bra...

Inga kommentarer: