torsdag, mars 22, 2007

Det är över nu = LYCKA!

Den här dagen har varit bra. Vaknade pigg och utvilad, strax innan väckarklockan ringde. Solen sken utanför fönstret. Åt frukost framför datorn och fick det glada beskedet att uppsatsresultatet hade kommit. Det var klart över förväntan, vilket gjorde att jag spatserade till skolan med ett leende på läpparna - den 100 kg tunga ryggsäcken till trots. Det var gött att gå i solen. Sen var det ju det här med tentan. Blev positivt överraskad när jag fick tentauppgiften. Det var en rolig tenta, om det nu finns nått som heter så. Det var en utmaning kan man väl säga. Jag skrev skrev skrev tills jag var nöjd. Det tog typ fyra timmar. Sen gick jag därifrån. Och det känns riktigt bra. Det känns som att jag har klarat tentan och det känns jätteskönt.
Och nu är det över... Prommenaden hem från skolan var ett enda lyckorus. Solen sken och jag bara mös, trots att det blåste typ storm och ryggsäcken fortfarande var lika tung.
Sista juridiktentan nånsin är avklarad!

Inga kommentarer: