onsdag, september 12, 2007

Dagens insikter

Dagens första insikt är ganska positiv. Nu när jag svajjar runt på lite olika institutioner inser jag att man har nytta av sina kunskaper även inom andra områden. Tillexempel har jag haft en hel del nytta av saker jag lärde mig på Humanekologin när jag ska förstå kursen i ekonomisk historia. Och ekonomikunskaperna kommer ibland till nytta på Kriminologin. Känns ju skönt att man faktiskt lär sig saker som stannar liksom.
Dagen andra insikt är att det liksom inte går att läsa mer. Kan inte koncentrera mig för fem öre. Jag fattar inte vad det står eftersom jag inte har fokus på det jag läser. Surt! Men det är väl dags att ge upp då. Har inte kommit till hälften av det jag borde än. Men den där sociologiboken ger inte så mycket faktiskt. Idag skulle man dessutom läsa den som ett stöd för övriga texter. Och om jag inte läser övriga texter behöver jag väl inte läsa stödet?
Frustrerad är känslan för dagen.

Inga kommentarer: