söndag, september 16, 2007

Hösten är här...

Idag känns det verkligen som höst. Det är grått och regnruskigt ute. På sätt och vis finns det något skönt med att vakna upp till sånt väder. I alla fall när det är helg och man får ligga kvar i sängen. Vaknade klockan 7.44 idag också, öppnade de gråblå och insåg vilket ruskigt väder det var. Känslan att få krypa ner under täcket igen är underbar.
Sen måste jag ju slå ett slag för nya kuddar. Mina gamla kuddar har jag haft hur länge som helst. Dom flyttade hit med mig för fem år sedan. Och innan dess har jag haft dem så länge jag kan minnas. Häromveckan när jag bytte lakan insåg jag att det gått hål i den ena. Så igår tog jag det drastiska beslutet att köpa nya. IKEA har fantastiska kuddar. Syntetkuddar ska det vara. Dunkuddar är inget för mig. Har sovit som en prinsessa på mina nya kuddar. Hur skönt som helst.

Inga kommentarer: