torsdag, september 27, 2007

Vilken dag alltså.

Gårdagskvällen blev galen. Men det var sjukt skoj. Det sista jag gjorde innan jag stängde mina gråblå inatt var att dubbelkolla om jag ställt klockan. Det hade jag...
Vaknar och tycker det känns väldigt ljust. Tittar på klockan som skulle ringa kl 7.00. Den står på 8.36. I sömnen har jag slagit av alarmet. Det jobbiga i situationen var förstås att jag skulle träffa min grupp 8.30 och mitt obligatoriska seminarium startade 9.15. Ca 10 min efter att jag vaknat rusade jag iväg mot spårvagnen. Hann varken duscha eller äta frukost. Men jag hann i tid till seminariet i alla fall, vilket ju ändå var det viktigaste. Min grupp var förlåtande, tack för det! Lyckades ta mig igenom seminariet och komma med några intelligenta inlägg.
Klockan 11 blev jag utsläppt från skolan. Då styrde jag kosan mot McDonalds. Hamburgare till frukost/lunch. Sedan sömn. Så nu känns allt lite bättre. Har hunnit plugga lite och städa lite här hemma. Snart blir det en sväng till affären för lite inköp. Sen inleds den stora tentapluggsisoleringen. Ska hålla mig hemma fram till tisdag när tentan ska skrivas. Men det känns inte så farligt, tror att jag har koll på läget.

Inga kommentarer: