tisdag, september 18, 2007

Min passion för listor

Jag älskar att skriva listor. Det finns något lätt tillfredställande i att få bocka av saker på listan. Att stryka ytterligare en punkt och inse att man åstadkommit något. Det gillar jag verkligen. Nu har jag flera dagar stört mig på att jag inte äger ett litet anteckningsblock som jag kan skriva upp saker i. Saker jag måste komma ihåg att göra. När jag sitter på föreläsningar kommer jag på en hel massa mer eller mindre viktiga saker som jag skulle vilja anteckna i en liten listbok. Men nu äger jag ju ingen sån. Måste åtgärda detta.
Annars är det mest plugg. Det ironiska i situationen är att det var mycket länge sedan jag pluggade så mycket som jag gör nu. Och då har jag ändå tagit mig igenom en juristutbildning. Men det är väl osäkerheten som gör det. Hur man läste juridik visste jag ju. Hur man läser kriminologi och ekonomisk historia vet jag inte. Därför pluggar jag som en tok.

Inga kommentarer: