tisdag, september 11, 2007

Grundkursen från helvetet

Jag läser en kurs som både är en grundkurs i form av fristående kurs och samtidigt en del i fortsättningskursen i Ekonomisk Historia. Visst låter det konstigt. Resultatet blir att jag inte riktigt hänger med i allt som sägs. Nivån är ju fortsättningskurs liksom. För mig som inte läst ekonomi innan är det rätt knepigt att hänga med på allt. Måste säga att jag är aningens kritisk mot detta upplägg. Men det tycks bara vara att kämpa på.
Såg nyss ett inslag på nyheterna om att några juriststudenter från Handels tillsammans med Kvinnojouren startat en Juridikjour som ska ge utsatta kvinnor gratis juridisk hjälp. Så himla smart. Jag blir så imponerad av folk som kommer på sådant. Till nytta för alla inblandade liksom.
Nej, nu ska jag äta kvällsmat. Eller mat är kanske inte rätt ord för det blir leverpastejmacka och o'boy. Så gott. Orkar inte laga mat. Är inte speciellt hungrig heller. Det är knepigt det där, för på senaste tiden är jag inte speciellt hungrig efter lunch. Men man måste ju ändå äta liksom, annars orkar man ju inget alls.

Inga kommentarer: