fredag, maj 18, 2007

Ett halvt decenium i Göteborg

Snart fyller jag 25 år. Väldigt snart. Nämligen om 3 dagar. Och på grund av detta kan jag inte låta bli att tänka tillbaka lite på hur det var när jag fyllde 20 år. Jag var bra mycket rikare då än vad jag är nu, bodde hemma och jobbade. Det var rätt gött. Minns min 20-årsfest med ett leende. Det var en bra kväll. Och strax därefter åkte Isbjörn och jag till Mallis. Min senaste solsemester. Det var najs. Vid tiden för min 20-årsdag hade vi precis börjat planera den stora flytten. Vi var inte mindre än 5-6 personer ur bekantskapskretsen som oberoende av varandra bestämt sig för att Göteborg skulle bli ett bra ställe att plugga på.
Och bra blev det ju. När man tänker tillbaka så går det inte riktigt att fatta hur mycket som faktiskt hänt sen man flyttade hit, både bra och dåligt. Jag är nog inte riktigt samma person som jag var för fem år sen. Men vissa bitar finns ju kvar. Fallenheten för att festa tillexempel. Den kommer nog aldrig försvinna. Undrar just hur mitt liv ser ut om 5 år...

Inga kommentarer: