måndag, maj 07, 2007

Mer eller mindre nej fortfarande

Humöret blev lite bättre av att antagningen till sommarkurserna har kommit. Schemat såg ju inte helt fel ut. Väldigt lite föreläsningar känns det som. Låter mycket bra i mina öron, kan precis tänka mig att ligga på en solig gräsmatta och läsa humanekologi :) Just nu ser det ut som att det blir så. Ifall inte någon får för sig att erbjuda mig ett jobb förstås. Och det vore ju inte helt fel det heller.
Dagens stora irritationsmoment är att min handledare inte svarar på mailet jag skickade igår kväll. Va fan liksom, nu får han ju skärpa sig. För två veckor sedan skulle han återkomma inom kort. Och nu har jag skickat två mail, ett i onsdags och ett igår. Och inget svar... Jag behöver besked nu, det är ju min examen det handlar om liksom. Den är rätt viktig för mig. Blir helt apatisk av att inte kunna göra något. Det suger rent ut sagt. Men tyvärr är det inte mycket jag kan göra annat än att ligga på och hoppas på svar...
Det är inte min dag idag. Jag har ont i min hals och går mest runt och fryser hela tiden. Nu har jag kurat upp mig i sängen framför tv:n med datorn och en filt. Och här tänker jag banne mig stanna resten av dagen. Ute regnar det just nu. Passande väder för mitt humör. Vissa dagar hade man helst stannat i sängen alltså.

Inga kommentarer: