söndag, maj 06, 2007

Lite förvånande ändå...

Läste precis en artikel i DN om en demonstartion mot en friande dom i ett våldtäktsmål. För mig är det lite förvånande att folk demonstrerar mot sånt. I det här fallet handlade väl demonstartionen om de misstänkta, men ändå. Friande domar i våldtäktsmål med knepiga domskäl kommer titt som tätt. Det är tråkigt. Tilltron till rättsväsendet blir ju inte direkt högre av att misstänkta våldtäktsmän frias på konstiga grunder. Men det handlar ju om att man hellre ska fria än fälla. Men nog sagt om det, syftet med det här inlägget var ju att uppmärksamma demonstrationen. Det är intressant...
Sen såg jag att Sarkozy vann presidentvalet i Frankrike. Det tycker jag var synd. Ska inte påstå att jag är så enormt insatt i och för sig, men jag tror att Royal hade varit bättre för Frankrike och Europa.
Yes, nu vann Sverige mot Finland i VM här. Gött! Och för den som nu ställde sig frågande till vilket VM jag pratar om så säger jag bara "morrrrrr". Alla borde veta att det är ishockeyVM just nu. Men jag måste säga att det är lagom irriterande att TV3 kör kareoketext på den svenska nationalsången. Kan man inte texten så får man väl skippa att sjunga med framför tv:n då. Och skämmas!
Tvära kast när man bloggar samtidigt som man läser DN och tittar på tv. Men så får det vara...

Inga kommentarer: