lördag, maj 05, 2007

Jag förstår inte?

I GP skriver dom om att skoförsäljningen ökar som tusan. För mig är det inte nått konstigt, folk börjar väl äntligen förstå hur roligt det är med skor. Men det är en grej i artikeln jag inte förstår. Man får rösta på hur ofta man köper nya skor. Alternativen är:

- Flera gånger i månaden (3 % av rösterna)
- Ett par gånger per halvår (23 % av rösterna)
- Någon gång per år (33 % av rösterna)
- Bara vid behov (41 % av rösterna)

Slutsatsen man kan dra av detta är att folk köper skor vid behov. Jag köper skor flera gånger i månaden, för då har jag behov av att köpa skor... Så vad är skillnaden? Eller rättare sagt, hur definierar man det där med behov? Jag har ganska så ofta ett behov av att köpa skor. Och frågan i GP handlade ju hur ofta man köpte nya skor... Vilket sorts behov är det dom menar egentigen? Behov av nya skor eller ett faktiskt behov av skor eftersom man inte har några? Jag vill ju tro att 41 % av alla har ett behov av att köpa nya skor ;)


Såhär ser det ut i min hall just nu, efter att jag har plockat undan mina vinterskor och stövlar. Har plockat fram en del av mina vår- och sommarskor, men det är definitivt inte alla. Plus att några skor står i förrådet och några är på vift hemma hos andra... Någon som vill gissa hur många par det är? Inte? Okej, det är typ 27 par.

Inga kommentarer: