onsdag, maj 30, 2007

Mysteriet med mellanbokstaven

Har funderat på en sak ett tag nu. Hur kommer det sig att så många med -sonnamn börjat ta med en bokstav från sitt mellannamn i sina namn? Har sett det på så många olika håll nu, så jag undrar lite hur den trenden startade. Finns det någon pakt mellan alla som har ett -sonnamn? I så fall har min pappa missat den pakten. Diskuterade saken med honom för ett tag sen, eftersom han har ett -sonnamn. Han hade också noterat den här trenden. Om jag fått pappas efternamn istället för mammas så hade jag kunnat heta Hanna K Andersson nuförtiden för att följa trenden. Men nu fick jag ju mammas namn, så nu är det ju inte aktuellt.
Förstår inte riktigt syftet med mellanbokstaven bara... Men den kanske fyller någon särskiljande funktion. Mina närmsta vänner med -sonnamn har dock inte anamat denna trend. Och det tycker jag är vettigt.

1 kommentar:

Maria. sa...

haha, ska man ta det som en komplimang? Eller ska jag kanske heta Maria D H-P Holgersson? Jag har ju fler än 2 namn:-D hihi