fredag, februari 06, 2009

Freeeeeeedag!

Det känns rätt gött att det är fredag faktiskt. Jag har fått en hel del gjort idag och det känns bra. Ni vet, såna där ärenden och telefonsamtal som men haft i bakhuvudet länge och bara skjuter på framtiden. Men nu är en del fixat i alla fall. Har bland annat ringt och felanmält mitt avlopp i badrummet. Vilket innebär att jag måste städa mitt badrum i helgen, för det ser verkligen för täskigt ut där inne och jag skäms när jag tänker på att någon annan än jag ska se det. Så därför krävs lite städning.

Men nu ägnar jag mig åt något som blivit en fredagssyssla för mig, nämligen att tvätta. Det bästa med fredagskvällar är att ingen annan verkar vilja tvätta då, så det är inga problem att få tvättid. Är man ändå hemma och inte har något annat planerat så ser jag inte problemet med att tvätta en fredagskväll.

Annars är det mest skönt att det är helg i alla fall. Fredagsfikat var ju en succé som vanligt, det är lätt att imponera med hembakat. Har en plan på att träna på söndag, får se hur det går med den planen.

Och ja, det är dag 5 utan godis.

Inga kommentarer: