tisdag, februari 17, 2009

Jordens värsta tröttmössa?

Varför är jag så trött hela tiden, kan någon förklara det för mig?

Arbetsdagen gick både upp och ner får man väl säga. Men det är bara att bita ihop och köra på och se saker som en utmaning. I alla fall ska jag intala mig själv det och hoppas att tiden går snabbt. Vilket den ju för det mesta gör.

Efter en lång arbetsdag var jag och Annis på sånt där Skivstångspass igen. Det var ganska jobbigt får jag säga. Mina stackars muskler är inte vana med att få jobba såhär hårt. Och vissa muskler är nog inte vana att få jobba alls.

Kom på att jag glömde bort att återkomma till den tidigare nämnda personliga segern. Jag brukar inte skriva om det mest personliga i mitt liv här, för vissa saker vill man ju behålla för sig själv. Men som vissa av er vet så har jag sedan i mitten av hösten jobbat för att gå ner i vikt. Och nu har jag gått ner 10 kg. Det är mycket det. Och jag ser det som en personlig seger! Jag är inte i mål än, men de här första 10 kilona var ett stort steg i rätt riktning. Snart komma alla mina jeans sitta som dom ska igen! Men nog sagt om detta nu, för jag har andra forum att diskutera just detta. Kan vara så att jag kommer att berätta när jag når mitt mål. Men det är en stund kvar dit faktiskt.

Dag 15 utan godis med en dags återfall. Är inte speciellt sugen på godis längre och det är inte speciellt svårt att hålla sig borta från det. Vilket är superskönt, för förut var jag jämt sötsugen. Nu kan man unna sig godis nån gång ibland. Precis som det ska vara med andra ord.

Inga kommentarer: