torsdag, februari 19, 2009

Nya glajjor beställda

Idag gjorde jag slag i saken och traskade iväg till optikern. Hon sa att jag inte behövde göra någon ny synundersökning utan att det bara var att beställa glajjor. Så då ägnades ju en lång stund åt att välja bågar. Inte det lättaste, men man får gå på känsla. Valde i alla fall ut två par (2 för 1 ju) och beställde dessa. Men hon i kassan hade vissa brister i sin kompetens, så jag är rätt skeptisk till att hon gjorde rätt med allt nu. Men inom 14 dagar ska jag få mina nya och starkare glasögon i alla fall. Och bli ännu mer fattig.

I övrigt har det inte hänt speciellt mycket alls. Jag har arbetat. That's it.

Inget godis, även om jag just nu har enorma chokladbegär. Men det är snorkallt ute, så det är inte värt att gå ner till ICA faktiskt.

Inga kommentarer: