lördag, februari 14, 2009

God morgon världen, vilken under dag!

Det är rätt härligt att vakna upp av att solen skiner utanför fönstret och att man faktiskt är utvilad. Tänk om alla dagar kunde starta så. Idag är det i alla fall "Alla hjärtans dag", en dag som jag inte riktigt gillar. Men för att väga upp det så tänkte jag ta lite extra god hand om mig själv idag. Inledde dagen med att gå ner till bageriet och inhandla nybakt bröd som jag sedan avnjöt till frukost. Nästa sak jag ska göra är nog att ta en lång promenad till andra sidan staden. Detta eftersom Willys är den enda affären som brukar ha det där godiset som jag är så sugen på. Så det blir nog en promenad på typ två timmar i solen. Det är lite kallt ute, så det gäller att ta på sig ordentligt. Men det är klarblå himmel och sol, så det gäller att passa på att vara ute.

Någon kanske reagerar på att jag ska köpa godis. Men eftersom jag ska sitta ensammen på "Alla hjärtans dag" så tänker jag köpa godis. Dessutom har jag förhoppningsvis en personlig seger att fira. Mer om detta på måndag!

Och i eftermiddag blir det hårfärgning. Hoppas att resultatet blir acceptabelt, för mitt stackars hår behöver nog vila sen.

Inga kommentarer: