onsdag, februari 18, 2009

Konsten att ta hand om sig själv

Jag är lite trött och uppgiven just nu. Vet inte vad det är. Men ibland har man ju sådana perioder. Idag på jobbet tog jag i alla fall det kloka beslutet att gå hem tidigt. Mån-tis den här veckan har jag jobbat massor och sen gått och tränat, vilket inneburit att jag gått hemifrån typ 7.15 på morgonen och kommit hem strax före 20 på kvällen. Så idag bestämde jag mig som sagt för att gå hem tidigt (15.30) och inte göra nått alls efter jobbet. Man behöver sånt ibland. En stund för sig själv efter jobbet, i lugn och ro liksom.

Sitter och funderar på hur jag ska tackla det här synproblemet jag har. Det enklaste är kanske att gå och prata med optikern. Skaffade ju linser i december och då gjorde jag ju en synundersökning, så kanske behöver jag inte göra en till nu. Får höra vad dom säger. Det känns bara hemskt dyrt att behöva skaffa nya glasögon. Även om det naturligtvis är roligt med nya. Men det är ju ett klart problem att inte se vägskyltar när man kör bil.

Usch, jag har inte råd med alla dom här utgifterna alltså. Eller jo, naturligtvis har jag råd, men jag vill inte lägga alla mina saker på sånt här tråk. Jag vill göra roliga saker för mina pengar. Men men, det är ju nackdelen med att vara vuxen. Det ser dock ut som att det får bli ett shoppingstopp även i mars.

Inget godis idag heller...

Inga kommentarer: