lördag, februari 21, 2009

Kallt!

Det var minsann lite kyligt ute, så nu är jag lite frusen. Promenixade i typ en timme och klarade av mina ärenden. Nu har jag ganska exakt 146 kr att leva på fram tills på tisdag. Eller, naturligtvis har jag andra slantar också, men dom vill jag helst inte ta av i onödan. Så nu ska jag försöka leva på 146 kr fram tills dess att lönen dyker upp på onsdag. Eftersom det finns mat i kylen så ska det nog inte vara några problem.

Kvällen är i alla fall safe, ingredienserna till maten är inhandlade. Jag hade ansvaret för spenaten som inte fanns någonstans. Men det löste sig. Så det blir nog bra det här. Och vinet ligger på kylning, och bubblet också. Vissa människor skulle nog tycka att jag prioriterar konstigt, att skutta iväg till Systemet när man bara har några få slantar kvar. Men jag tycker att det är en helt korrekt prioritering. Det ska bli gött med vin och skitsnack ikväll. Alldeles lagom avancerat. Nästa helg är det vm i piffning och discovodka som gäller.

Den som vill kan ju förresten boka in den 30 maj, för då tänkte jag ha födelsedagskalas här hemma. En mer officiell inbjudan kommer att komma om ett tag.

Inga kommentarer: